Vår process
Så här fungerar det att hyra med COT

Gör beställningar enkelt i vår Portal
Alla kunder är olika. Vi vill erbjuda er att nyttja våra tjänster utefter era önskemål. Därför kan du beställa produkter och maskinhyror via:
Vår portal: Mobilanpassad hemsida för smidig beställning när du inte har en dator till hands.
Mail, sms eller samtal med din säljare: Vid rådgivning eller specifika krav för er arbetsplats.
Fördelar att hyra med oss
Vi tror på en digitalisering och en optimering av samtliga arbetsmoment. På så vis tillåts vi arbeta effektivt och kan därefter erbjuda låga priser med bibehållen service. För att uppnå detta tar vi hjälp av miljontals datapunkter.
Fria transporter
Kan du planera din arbetsdag, så kan vi det också. Som tack för hjälpen erbjuds ni fria transporter till dagen efter. Vi kallar det ”planeringsfrakt”. Givetvis hör vi av oss när vi är på väg.
Snabb service
Ibland händer det oförutsedda problem. Då kör vi ut det du behöver direkt - i regel inom två timmar.
Fakturering
Vi fakturerar två gånger per månad. Hyror och inköp faktureras per projekt. Generell kontoplan går även att skapa för den som önskar för korrekt kontering. Mätbarheten är viktig.
Inga saneringsavgifter
Hos COT slipper du jobbiga överraskningar. Inga saneringsavgifter tillkommer i samband med hyra.
Flexibel och trygg logistik för alla byggprojekt
Vi på COT samlastar utkörningar och returer. Det gör att vi kan hjälpa fler kunder och samtidigt begränsa våra fossila avtryck av miljön. Vi använder i huvudsak små lastbilar med mindre förbrukning av diesel. Vi menar att detta arbetssätt är miljösmart samtidigt som det ger er en bättre service. Vi kan jobba på detta vis då vi äger vår distribution. Våra chaufförer är givetvis en del av COT-familjen.

Frågor och svar
-
Hur registrerar jag mig som kund?
Fyll i dina uppgifter under Kontakta oss eller vänd er direkt till några av våra account managers: Vi i COT-familjen.
-
Hur gör jag en beställning?
Det gör ni lättast i vår Portal. Logga in och välj era produkter ni önskar beställa, gå sedan till varukorgen och bestäm när och till vilken arbetsplats du önskar utkörning.
-
Hur gör jag en retur?
Det gör du enklast genom att logga in i portalen -> arbetsplatser -> välj arbetsplats du vill returnera från -> scrolla ned och välj respektive verktyg och/eller hjälpmedel ni önskar returnera.
-
Vad gör jag om jag inte hittar det jag behöver?
Lugn - vi kan bistå er med det mesta. Ring, maila eller smsa någon av våra account managers så hjälper vi er med det ni behöver.
Vår vision
Genom digitalisering, optimerade arbetsprocesser och hög beläggningsgrad på våra verktyg och hjälpmedel kan vi erbjuda förmånliga priser till våra kunder. Kombinerat med detta erbjuder vi expertishjälp i valet av tillhörande infästning.
Synergi
Rätt verktyg, rätt infästning till rätt pris utkört i rätt tid med egna chaufförer och egna bilar, kostnadsfritt till er arbetsplats. Dessa synergier är nyckeln som tillåter oss att spara tid och pengar tillsammans.
Kostnadsfritt
Vi erbjuder givetvis våra returer kostnadsfritt och så lika även verktygsrengöring vare sig det är en skruvdragare eller exempelvis en luftrenare.